Professionalise your English

Presenteren in het Engels

Incompany

Presenteren in het Engels

Met een training gericht op het Engels, help ik jullie om professioneel en geloofwaardig over te komen in een internationale omgeving.

Ook in het Engels wil je goed verstaanbaar zijn, wil je vloeiend en naturel overkomen én wil je dat je verhaal duidelijk is. Als Engels niet je eerste taal is, gaat dat niet vanzelf. De training Presenteren in het Engels is in de basis vergelijkbaar met de presentatietraining in je eerste taal, maar dan met meer aandacht voor het Engels. Ik analyseer hoe het komt dat presenteren in het Engels voor jullie lastiger is. Vervolgens kijk ik wat jullie kan helpen om met meer zekerheid te presenteren in het Engels.

Uitspraak Engels

Het is ook mogelijk om een training te boeken die volledig gericht is op het verbeteren van de Engelse spreekvaardigheid. De focus ligt dan op het professionaliseren van het mondelinge Engels. Er wordt gewerkt aan uitspraak, vloeiendheid en verstaanbaarheid.

Werkwijze

In mijn aanpak combineer ik mijn ervaring als logopedist en theatermaker. Ik begeleid je technisch én help om met creativiteit en humor een sprankelende presentatie neer te zetten.

Authenticiteit

Bewust worden van jouw stem en jouw verhaal. Geen trucjes aanleren, maar je eigen kracht als spreker kennen en díe inzetten.

Stem en spraak

Helder en verstaanbaar spreken is cruciaal. Je wil niet dat het publiek te hard moet werken om je te verstaan. Daarnaast is het belangrijk om je stem en spraak bewust in te zetten om je boodschap kracht bij te zetten.

Non-verbale communicatie

Vaak ben je je niet volledig bewust van wat je non-verbaal communiceert. Leer het herkennen en zet mimiek, houding en expressie bewust in tijdens het spreken.

Ontspanning en rust

Negatieve gedachten, spanning in je lijf en hoge ademhaling zorgen voor stress. Leer deze stress om te zetten naar focus, zodat je vrijuit kunt spreken.

Publieksparticipatie

Betrek je publiek bij je verhaal. Maak oogcontact, stel vragen en laat hen meedenken. Als je ervoor zorgt dat het publiek echt betrokken is, zullen ze jouw verhaal onthouden.

Storytelling

Een goed verhaal maakt het publiek nieuwsgierig. Je wilt je publiek boeien en hen aan het denken zetten. Gebruik de structuur en de inhoud van je verhaal om dit te bereiken.