Persoonlijke coaching
Waar ligt jouw kracht en hoe zet je die in tijdens het spreken of presenteren? Vanaf dat startpunt kijken we verder. Het programma kan helemaal op maat gemaakt worden. Aan de hand van het intakegesprek stel ik samen met jou een plan op om jouw doelen te behalen.
Hulp nodig in het Engels?
Ook in het Engels wil je goed verstaanbaar zijn, wil je vloeiend en naturel overkomen én wil je dat je verhaal duidelijk is. Als Engels niet je eerste taal is, gaat dat niet vanzelf. Met training en coaching gericht op het Engels, help ik je om professioneel en geloofwaardig over te komen in een internationale omgeving. Bedoeld voor iedereen die regelmatig Engels spreekt of presenteert in een professionele context.
Modules
Tijdens het kennismakingsgesprek stellen we samen een pakket samen wat het beste bij jou past. Een coachingstraject kan bestaan uit de volgende onderdelen:
Zakelijk tarief | Particulier tarief | |
Kennismakingsgesprek | €0,- | €0,- |
Onderzoek/(spraak)analyse | €150,- (ex. btw) | €125,- (incl. btw) |
1:1 sessie (1 uur) | €120,- (ex. btw) | €97,50 (incl. btw) |
Coach in de coulissen | €240,- (ex. btw, ex. reiskosten) | €195 (incl. btw, ex. reiskosten) |
In mijn aanpak combineer ik mijn ervaring als logopedist en theatermaker. Ik begeleid je technisch én help om met creativiteit en humor een sprankelende presentatie neer te zetten.
Bewust worden van jouw stem en jouw verhaal. Geen trucjes aanleren, maar je eigen kracht als spreker kennen en díe inzetten.
Helder en verstaanbaar spreken is cruciaal. Je wil niet dat het publiek te hard moet werken om je te verstaan. Daarnaast is het belangrijk om je stem en spraak bewust in te zetten om je boodschap kracht bij te zetten.
Vaak ben je je niet volledig bewust van wat je non-verbaal communiceert. Leer het herkennen en zet mimiek, houding en expressie bewust in tijdens het spreken.
Negatieve gedachten, spanning in je lijf en hoge ademhaling zorgen voor stress. Leer deze stress om te zetten naar focus, zodat je vrijuit kunt spreken.
Betrek je publiek bij je verhaal. Maak oogcontact, stel vragen en laat hen meedenken. Als je ervoor zorgt dat het publiek echt betrokken is, zullen ze jouw verhaal onthouden.
Een goed verhaal maakt het publiek nieuwsgierig. Je wilt je publiek boeien en hen aan het denken zetten. Gebruik de structuur en de inhoud van je verhaal om dit te bereiken.