Training Gesprekstechnieken

Incompany

Training Gesprekstechnieken

Leer hoe je effectief bent in belangrijke gesprekken. Hoe kan je non-verbaal het gesprek sturen? Hoe ga je om met weerstand? Hoe voorkom je dat je wegloopt met het idee: “had ik het maar zó gezegd”?

Leer hoe je effectief bent in belangrijke gesprekken. Hoe kan je non-verbaal het gesprek sturen? Hoe ga je om met weerstand? Hoe voorkom je dat je wegloopt met het idee: “had ik het maar zó gezegd”? Door nieuwe gesprekstechnieken te oefenen, ervaar je dat een kleine verandering in je eigen houding, toon of verwoording een groot effect kan hebben.

Werkwijze

In mijn aanpak combineer ik mijn ervaring als logopedist en theatermaker. Ik begeleid je technisch én help om met creativiteit en humor een sprankelende presentatie neer te zetten.

Authenticiteit

Bewust worden van jouw stem en jouw verhaal. Geen trucjes aanleren, maar je eigen kracht als spreker kennen en díe inzetten.

Stem en spraak

Helder en verstaanbaar spreken is cruciaal. Je wil niet dat het publiek te hard moet werken om je te verstaan. Daarnaast is het belangrijk om je stem en spraak bewust in te zetten om je boodschap kracht bij te zetten.

Non-verbale communicatie

Vaak ben je je niet volledig bewust van wat je non-verbaal communiceert. Leer het herkennen en zet mimiek, houding en expressie bewust in tijdens het spreken.

Ontspanning en rust

Negatieve gedachten, spanning in je lijf en hoge ademhaling zorgen voor stress. Leer deze stress om te zetten naar focus, zodat je vrijuit kunt spreken.

Publieksparticipatie

Betrek je publiek bij je verhaal. Maak oogcontact, stel vragen en laat hen meedenken. Als je ervoor zorgt dat het publiek echt betrokken is, zullen ze jouw verhaal onthouden.

Storytelling

Een goed verhaal maakt het publiek nieuwsgierig. Je wilt je publiek boeien en hen aan het denken zetten. Gebruik de structuur en de inhoud van je verhaal om dit te bereiken.