Maak impact met jullie verhaal

Training Overtuigend Presenteren

Incompany

Training Overtuigend Presenteren

Vergroot de invloed van je team met een presentatietraining.

In mijn trainingen besteed ik, naast de technische aspecten van het presenteren, veel tijd aan de authenticiteit van een spreker en van een organisatie. Hoe dichter je bij jezelf blijft en een oprecht verhaal vertelt op jouw eigen manier, hoe krachtiger je boodschap wordt.

Na de training:

  • Weet je waar jouw kracht ligt als spreker en hoe je die inzet
  • Kan je echt contact maken met het publiek tijdens het spreken
  • Kan je een verhaal opbouwen dat inspireert en blijft hangen bij het publiek

Maatwerk

Aan de hand van een kennismakingsgesprek wordt de training op maat aangepast. Ik overleg graag over jullie wensen en het doel van de training, zodat ik inhoudelijk kan kijken wat meer aandacht nodig heeft en wat minder relevant is. Samen komen we dan tot een passend training, die volledig aansluit bij jullie wensen.

Werkwijze

In mijn aanpak combineer ik mijn ervaring als logopedist en theatermaker. Ik begeleid je technisch én help om met creativiteit en humor een sprankelende presentatie neer te zetten.

Authenticiteit

Bewust worden van jouw stem en jouw verhaal. Geen trucjes aanleren, maar je eigen kracht als spreker kennen en díe inzetten.

Stem en spraak

Helder en verstaanbaar spreken is cruciaal. Je wil niet dat het publiek te hard moet werken om je te verstaan. Daarnaast is het belangrijk om je stem en spraak bewust in te zetten om je boodschap kracht bij te zetten.

Non-verbale communicatie

Vaak ben je je niet volledig bewust van wat je non-verbaal communiceert. Leer het herkennen en zet mimiek, houding en expressie bewust in tijdens het spreken.

Ontspanning en rust

Negatieve gedachten, spanning in je lijf en hoge ademhaling zorgen voor stress. Leer deze stress om te zetten naar focus, zodat je vrijuit kunt spreken.

Publieksparticipatie

Betrek je publiek bij je verhaal. Maak oogcontact, stel vragen en laat hen meedenken. Als je ervoor zorgt dat het publiek echt betrokken is, zullen ze jouw verhaal onthouden.

Storytelling

Een goed verhaal maakt het publiek nieuwsgierig. Je wilt je publiek boeien en hen aan het denken zetten. Gebruik de structuur en de inhoud van je verhaal om dit te bereiken.