Niks geeft zo'n band als samen lachen

Workshop Humor

Op zoek naar de grap!

Incompany

Workshop Humor

Gegarandeerd een middag vol creativiteit en lol. En je leert ook nog dingen! Over de functie van humor, over de kunst van het grappig zijn en wie weet…iets over jezelf en elkaar.

De ideale activiteit op je teamuitje of heidag als je:

  • met elkaar in een positieve mindset wil komen aan het begin van een heidag
  • elkaar beter wil leren kennen op een informele manier
  • zin hebt in een leuke en leerzame middag met je collega’s

Je maakt kennis met verschillende vormen van humor en ontdekt welke functie humor kan hebben op de werkvloer. Het is een interactieve middag, waarbij je zelf gaat schrijven, maken en experimenteren. En er is vooral veel vrolijkheid met elkaar.

Werkwijze

In mijn aanpak combineer ik mijn ervaring als logopedist en theatermaker. Ik begeleid je technisch én help om met creativiteit en humor een sprankelende presentatie neer te zetten.

Authenticiteit

Bewust worden van jouw stem en jouw verhaal. Geen trucjes aanleren, maar je eigen kracht als spreker kennen en díe inzetten.

Stem en spraak

Helder en verstaanbaar spreken is cruciaal. Je wil niet dat het publiek te hard moet werken om je te verstaan. Daarnaast is het belangrijk om je stem en spraak bewust in te zetten om je boodschap kracht bij te zetten.

Non-verbale communicatie

Vaak ben je je niet volledig bewust van wat je non-verbaal communiceert. Leer het herkennen en zet mimiek, houding en expressie bewust in tijdens het spreken.

Ontspanning en rust

Negatieve gedachten, spanning in je lijf en hoge ademhaling zorgen voor stress. Leer deze stress om te zetten naar focus, zodat je vrijuit kunt spreken.

Publieksparticipatie

Betrek je publiek bij je verhaal. Maak oogcontact, stel vragen en laat hen meedenken. Als je ervoor zorgt dat het publiek echt betrokken is, zullen ze jouw verhaal onthouden.

Storytelling

Een goed verhaal maakt het publiek nieuwsgierig. Je wilt je publiek boeien en hen aan het denken zetten. Gebruik de structuur en de inhoud van je verhaal om dit te bereiken.